Friday, 13 February 2009

new life..new stuffs..new man..new Inspiration...EVERYTHIN NEW..in dis new year...beginning of hepi moment

Uhhh..berbulan2 telah pn berlalu..umo aku pn dh mningkat..oh my god...aku dh tua kew??trasa cam belasan tahun je..adess..lau dipikirkn hr esok..seramnye aku..yes, hr ni aku mmg free...rest all da time..tp cuti yg gle pnjg ini sdah smkin hmpir ke penghujungnye..aku kna ready bhadapn dgn esok2 yg..arghhh ntah la...tkut aku lau pikirkn..

new life??

setibanya aku dinegara trcinta nanti..semuanya akan berubah..hanya kurang 2 bulan saja lagi aku akan pulang menjalani kehidupan baruku..semuanya baru..susah untuk aku jelaskan.tapi aku tahu, semuanya bisa berubah. hermm..abg pun dah pindah rumah. walaupun aku tak suka rumah barunya yang tersangat hampir dengan rumah mentuanya..arghh, aku terpaksa menerimanya juga. aku kena berfikiran lebih matang dan terbuka sekarang. walaupun dalam hati kecil tetap tidak merestui pilihan abg itu. itu semua kerana perasaan jeles aku kot..huhu..

new stuffs??

ermm...kete kecil yg kusayang..yang sama2 menghiasi buku memoriku terpaksa aku lepaskan hanya kerana sesuatu yang ..arghhh ntah la..aku kena adil dalam mengurangkan rasa benci insan itu pada aku..aku dh janji untuk menjualnya pada insan itu. so terpaksalah aku lepaskan walaupun berat juga hati ini..fine!!!! aku tukar menda baru lh kalau macam tu..well, i'll b a student in da next few months, so ok jgak pikirku lau aku beli scooter..jimat dan mudah untuk bergerak..huhu..jadi minah scooter lak aku..aduyaii...selain kes tu, aku pun dh tak sabar nk try my new rucksack ni..cam best je..my new columbia watch..

new man??

wuhuuu..dis thing..hopefully, insan M tak mengetahui kisah ini..kalau tidak bertambah lah benci dan mungkin dendam pada aku. tapi aku jua insan biasa yang kadang2 harus patuh pada kehendak takdir. bak kata sidia, "begitulah kehendak tuhan"..hehe...namun aku tak tegar untuk menyakiti insan M yang pada aku bukan lah terlalu kejam pada aku cuma aku juga perlu mengasihi diriku sendiri dan mengembalikan senyuman ikhlas dan gelak tawa yang hampir setahun terkubur. maafkan aku insan M. aku kini ingin memilih kehidupanku sendiri.

ok, ckp pasal sidia yg baru kukenali pula. kami kenal tidak lama, dialam maya yang mengundang beribu persoalan baik manis ataupun pahit. terpaksa lah nanti aku telan semuanya. kerana aku memilih untuk meneruskan cerita kami yang kata sidia tiada penghujung dan juga tidak berperenggan. pemergiaan aku dari insan M bukan lah beerti aku ingin mencari ganti apatah lagi waktu yang terdekat ini dan pemergiaanku juga sedikit pun tidak dipengaruhi pertemuanku dengan sidia. aku pergi kerana diriku sendiri. kerana kasihku pada diriku. kerana kehidupanku. dan segalanya bagaikan kebetulan dan suratan dr Allah S.W.T sidia hadir diwaktu yang aku tidak terduga. diwaktu kekalutan membelenggu. namun aku juga bersyukur padaNya, hatiku tenang dalam menghadapi kekalutan ini. beginilah bila umur dah tua pikirku..ekekeke..kekalutan yang melibatkan lelaki. oh my god..aku macam tak percaya. kenapa harus terjadi.

sidia..
hatiku sentiasa meredup. tenang dan kembali waras. ntahlah apa yang ada pada sidia, namun yang harus aku akui, sidia berjaya membuat aku tenang dan sabar. sidia juga telah berjaya menghakis sifat egoku pada lelaki. oh tuhan, kalau benar dia adalah untuku, restuilah jiwa kami dan seandainya dia bukan untukku, kau jauh kan lah diriku dan dirinya. aku redha.

new inspiration??
selain dari menghayati kehijauan hutan dan melelahkan diri dengan gunung ganang, aku kini berazam menempatkan jiwaku dalam dunia fotografi. aku harap ini bukanlah sesuatu anganan kosong tetapi sesuatu yang hanya selangkah aku hampiri.

hepi moment??
arghh, ntah la. rencana ilahi sesungguhnya aku tak tahu. namun harapan dan impianku, semoga segalanya sempurna dan semoga yang aku rancang dapat aku laksanakan. biar payah akan aku usahakan. insyaAllah.

~lonely garden~

Photobucket

MOOD OF DA DAY

"it's awful" terribly sad but smile as always....demmm.....no need to CRY........

Labels

My fav Sport & Outdoor Brand

  • Columbia Sport Wear
  • Mountain Hardwear
  • Reebok
  • Lowe Alpine
  • Karrimor
  • The North Face
  • 5 ten
  • Adidas
  • Mammut
  • Deuter

Rindu pd rimba itu...

Kurindukan cahaya sikunang-kunang Pelita rimaba hiasan gelap malam Bintang nan bersinar begemerlapan Sang rembulan penerang alam nan gelita Kurindukan mandian air dibukit Kedinginannya menyentuh dalam hati Burung berkicauan berlagu riang Disilah ku miliki kedamaian Rindu.. Cahaya sang rembulan Dingin aingin rimba menyusup dihati Rindu Hembusan sang bayu Buahan meranum pepohon menghijau Merdu suara kicau burung Dinginnya air terjun Ku kembali semula menikmati segala Keindahan Kurindukan saat-saat bahagia Tak mungkin pudar Segar dalam ingatanku Biarku disini, jauh didesa bahagia telah bersemi selamanya.. sIti nurhaliza -rindu

Next Top Plan!!!!!!!!

  • ~Join 4x4 for hunting/fishing n camping santai (weekend activity)
  • ~Candat Sotong / BBQ @ Kapas Island (May)
  • ~Chemerung Waterfall
  • ~Trans Titiwangsa

Followers

Earth Song lyrics (Michael Jackson)

What about sunrise What about rain What about all the things That you said we were to gain... What about killing fields Is there a time What about all the things That you said was yours and mine... Did you ever stop to notice All the blood we've shed before Did you ever stop to notice The crying Earth the weeping shores? Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah What have we done to the world Look what we've done What about all the peace That you pledge your only son... Did you ever stop to notice All the children dead from war Did you ever stop to notice The crying Earth the weeping shores Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah I used to dream I used to glance beyond the stars Now I don't know where we are Although I know we've drifted far Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Aaaaaaaaah Hey, what about yesterday (What about us) What about the seas (What about us) The heavens are falling down (What about us) I can't even breathe (What about us) What about the bleeding Earth (What about us) Can't we feel its wounds (What about us) What about nature's worth (ooo, ooo) It's our planet's womb (What about us) What about animals (What about it) We've turned kingdoms to dust (What about us) What about elephants (What about us) Have we lost their trust (What about us) What about crying whales (What about us) We're ravaging the seas (What about us) What about forest trails (ooo, ooo) Burnt despite our pleas (What about us) What about the holy land (What about it) Torn apart by creed (What about us) What about the common man (What about us) Can't we set him free (What about us) What about children dying (What about us) Can't you hear them cry (What about us) Where did we go wrong (ooo, ooo) Someone tell me why (What about us) What about babies (What about it) What about the days (What about us) What about all their joy (What about us) What about the man (What about us) What about the crying man (What about us) What about Abraham (What was us) What about death again (ooo, ooo) Do we give a damn
Photobucket
there's no explanation hoe da forest treat my feeling n being my soulmate EVER......
Photobucket
Mountaineering & friendship
memories & Love
Experience & skills
desire & needs

Isi Rimba Tak Ada Tempat Berpijak Lagi :-IWAN FALS-:

Raung buldozer gemuruh pohon tumbang Berpacu dengan isi rimba raya Tawa kelakar badut-badut serakah Tanpa HPH berbuat semaunya Lestarikan alam hanya celoteh belaka Lestarikan alam mengapa tidak dari dulu Oh mengapa, oh ho... Jelas kami kecewa Menatap rimba yang dulu perkasa Kini tinggal cerita pengantar lelah si Buyung Bencana erosi s'lalu datang menghantui Tanah kering-kerontang banjir datang itu pasti Isi rimba tak ada tempat berpijak lagi Punah dengan sendirinya akibat rakus manusia Lestarikan hutan hanya celoteh belaka Lestarikan hutan mengapa tidak dari dulu saja Oh.. Jelas kami kecewa Mendengar gergaji tak pernah berhenti Demi kantong pribadi Tak ingat rezeki generasi nanti Bencana erosi s'lalu datang menghantui Tanah kering-kerontang banjir datang itu pasti Isi rimba tak ada tempat berpijak lagi Punah dengan sendirinya akibat rakus manusia Bencana erosi s'lalu datang menghantui Tanah kering-kerontang banjir datang itu pasti Isi rimba tak ada tempat berpijak lagi Punah dengan sendirinya akibat rakus manusia
end
where shud i go other than dis peaceful places
wat shud i do other than dis nature exploration
it's all bout LOVE n care..

Memories

sedikit memori yg terukir dlm buku memoriku..
Blogger Templates

Jasmine in da Secret Garden

Photobucket
My photo
Hermm..I seorang yg simple n' friendly kot..am into mountaineering n i really lov nature..but i smpn all da stuffs kat i punye website sweet kingkong tu..
Photobucket
~Biarkn ia terbang bebas diangkasa raya..berkicau riang~Photobucket

Got something to say?????


ShoutMix chat widget

Endangered Animal of the Day

MY JOURNEY